luni, 17 octombrie 2011

SPOVEDANIE LA 36 DE ANI

Cuvintele de mai jos le-am scris la inceputul anului cand am implinit 36 de ani. M-am gandit sa vi le impartasesc si voua, celor ce treceti pe aici, ca sa ne cunoastem mai bine.
Daca stau si privesc lucrurile in ansamblu cred ca cel mai bine imi e cand constat ca traiesc. Pe de o parte ca sunt inca in viata si pe de alta parte ca mi se intampla lucruri. Mai bune , mai rele, dar se intampla. Traiesc intr-un stres continuu pentru ca asta mi-e felul. Sunt ingrozitor de empatica si uneori ma doare totul de parca toata durerea lumii trece prin mine. Dar ma si entuziasmez si emotionez cu fiecare lucru frumos pe care-l traiesc cei din jur.
Din fericire, in ultimul timp, toate temerile si grijile din familie si de la servici au fost echilibrate de minunile traite de mine sau de oamenii dragi.Toata mocirla din societatea in care traim ma sufoca. Ma simt uneori prinsa intr-o invalmasala nebuna in care nu mai am loc sa ma misc si mai rau nu mai am aer. Si eu sunt claustrofoba ! Pe de alta parte am realizat ca deschizandu-mi portile sufletului, zambind cu toata fiinta mea lucruri extraordinare se intampla !
Chestia e ca nu sunt pot fi un exemplu pentru multa lume pentru ca nu mi-am dorit niciodata mult ! Intreaga mea viata e mai mult introspecta , mai mult de cautare de sine ! Cred ca la un moment dat, foarte devreme, am ales sa ma dezvolt mai degraba spiritual.
Nu mi-am dorit niciodata o cariera, desi mi-am ales o meserie care imi place foarte mult si pe care o fac cu toata daruirea ! Pentru ca nu stiu sa fac lucrurile pe jumatate ! Pentru ca sunt ucigator de responsabila si pentru ca am fost invatata de mica , ca cel mai bine e sa poti dormi noapte bine ! Pentru ca s-a intamplat ca la locul meu de munca sa pot construi si sa lucrez pentru oameni ! Stiti care e diferenta intre un sef si un lider ? Seful zice " sa faceti !", iar liderul zice " sa facem!" . N-o sa pot fi niciodata sefa cu adevarat, dar cu siguranta am stofa de lider ! Pentru ca cred in puterea exemplului ! E singurul mod in care stiu sa-mi fac treaba ! Nu stiu sa-i indrum pe ceilalti decat facandu-mi eu cat mai bine treaba ! Constiinta muncii, constiinta profesiei nu sunt apanajele societatii in care traim , dar nu cred ca putem functiona altfel ! Daca macar un om din cei care au lucrat cu mine a inteles despre ce e vorba, daca macar unul imi va urma exemplul nu e inca totul pierdut ! Daca in fiecare echipa care face ceva impreuna exista macar un om care intelege cum sa-si faca treaba , tara asta mai are o sansa ! Pe moment sa nu moara, sper in viitor ... sa creasca !
Spiritul meu independent tanjeste dupa mai multa libertate ! Asta e singurul lucru legat de activitatea profesionala care ma ingradeste acum ! Mi-ar placea un program mai flexibil, dar stiu si eu daca as fi in stare sa ma disciplinez la fel ?
Nu mi-am dorit niciodata bogatii ! Jur ! Sigur ca nu am facut un juramant de saracie si din pacate nu pot trai fara bani , dar imi trebuie sa-mi achit darile, sa am bani pentru medicamentele lui Mimilo si putin , foarte putin pentru sufletul meu ( o carte, un bilet la teatru, un pahar de vin in oras cu prieteni,un dar pentru cineva drag ). Atata am si, dupa sufletul meu , nu-mi trebuie mai mult. M-am imbogatit in interior cu fiecare experienta traita, cu fiecare om pe care l-am cunoscut, cu fiecare primavara , cu fiecare zambet primit. Ma simt inca de 18 ani in ciuda timpurilor si in ciuda oamenilor.  Pe care de alfel ii iubesc nespus ! Si in acelasi timp mi-e ingrozitor de frica de oameni ! Pentru ca desi de cele mai multe ori reactionez instinctual, oferind fara sa astept nimic in schimb, imi pasa totusi de parerea oamenilor ! Asta e marea mea slabiciune ! Am nevoie de iubire ! Sub toate formele ei ! Nu , nu astept sa fiu iubita de toata lumea, dar micile dovezi de tandrete, de apreciere, de drag ma incarca si ma ajuta sa traiesc. O vorba, un gest, o privire , un zambet, o strangere de mana ma fac sa ma bucur de fiecare zi din viata mea. Si sa pot sa daruiesc din nou si din nou pentru ca asta ma face cu adevarat implinita !
Ieri a fost ziua mea. Si m-am simtit fericita ! Am primit intr-o zi cat pentru un an ! Oameni dragi, surprize incredibile si iubire ! Multa iubire ! Azi e prima zi din restul vietii mele si imi promit ca am sa fac tot posibilul sa nu schimb nimic din ce am bun si sa imbunatatesc ce e inca defect in mine !
Va multumesc sincer si din tot sufletul tuturor celor care existati in viata mea pentru ca sunteti si pentru ca sunteti ceea ce sunteti. Imi promit de asemenea ca voi incerca cu toata forta mea sa traiesc asa incat sa nu va dezamagesc niciodata ! Si cred cu tarie in ceea ce spun !
Asta sunt eu ! Puternica , cand e cazul si mai ales cand e vorba de altii, slaba de cele mai multe ori cand e vorba de mine ! Sentimentala, jucausa, idealista, severa uneori, fricoasa, emotiva , deschisa, curioasa, suspicioasa, vorbareata din cand in cand ,timida , comoda, muncitoare, calda, intelegatoare , empatica, nesigura , pozitiva ! Cate putin din fiecare , ca noi toti ! O persoana normala, banala chiar care a simtit nevoia azi sa va daruiasca o bucatica de suflet ! Din iubire si din recunostinta !
De ce am scris toate astea ? Pai uite asa ! Pentru ca asta simt si cred ca trebuie sa spui la timp ceea ce simti ! Fara teama si cu responsabilitate ! Curaj nu inseamna doar sa recunosti si sa punctezi  ce e rau ! Curaj inseamna si sa poti  sa spui " TE IUBESC !"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu