duminică, 4 decembrie 2011

CU CE AM PLECAT DE LA TEATRU


 Teatrul National din Bucuresti are o noua premiera : VIZITA BATRANEI DOAMNE a lui Friedrich Durrenmatt. In regia lui Alexander Morfov, considerat unul dintre cei mai importanti actori si regizori de teatru bulgari.
Am fost sa vad spectacolul aseara si prima provocare a fost durata spectacolului. Mi s-a spus ca dureaza 3 ore si jumatate si am avut emotii : daca nu ma prinde, o sa fie enorm…daca insa ma cucereste e de bine…imi place sa stau mult si cu folos in sala de spectacol. 
M-a furat…n-am simtit timpul…
Cum am perceput spectacolul in cateva cuvinte…complex, cinematografic, proaspat, actual, coerent, altfel. As vrea sa spun de fiecare data cand vad un spectacol ca a fost altceva.
De ce va recomand sa-l vedeti :
  1. In primul rand pentru ca mie imi place tema. Imi place sa-mi pun intrebari si sa ma pun ipotetic in situatii in care constiinta mea sa aiba treaba. Sa accepti un rau facut in jurul tau e tot atat de grav ca atunci cand il comiti tu insuti. Ma gandesc mereu la consecintele faptelor mele si incerc sa ma cunosc cu sinceritate. Si cred in iertare, dar si in dreptate. Asa ca am plecat de la spectacol cu intrebari pentru mine si asta mi se pare un castig.

  1. Decorul e spectaculos si veridic. Eu n-am mai vazut asa ceva intr-un spectacol. Mi-a parut un studiou cinematografic. Si m-am simtit pe rand, in gara, pe strada sau in biserica. Da, am fost uluita !


  1. Imi place Mircea Rusu. Si imi place ca m-a convins sa merg cu personajul lui. Si m-a facut sa-l iert. Si m-a emotionat. Scena in care intelege tradarea propriei familii mi-a adus lacrimi ( m-a impresionat aici si Sorina Stefanescu).

  1. Pentru ca are o figuratie care e… personaj. E prospetimea. Niste tineri frumosi care danseaza, canta si o fac foarte bine.


  1. Pentru scena din biserica in care Profesorul si Preotul incearca, cu o ultima urma de constinta sa o convinga pe Klara sa renunte la planul ei. Pentru ca Maia Morgerstern m-a facut sa vad cum arata un suflet mancat de dorinta de razbunare. Pentru ca dorinta de a obtine dreptatea prin aceeasi nedreptate care ti s-a facut iti usuca sufletul.

  1. Pentru  ca desi stiam piesa si cunosteam deznodamantul, m-a facut sa sper pana in ultima clipa ca macar un singur OM…


  1. Pentru Mihai Calin si Marcelo Cobzariu ( marturisesc ca pe cel din urma nu l-am mai remarcat desi se pare ca l-am mai vazut in spectacole…aici insa m-a facut sa ma intreb : cine e ? )
  2. Si nu in ultimul rand, desi poate parea ca acest aspect nu conteaza, pentru ca are un caiet-program interesant. Parca e o revista. Oricum, o noutate pentru TNB ! J



Ei, restul va las pe voi sa descoperiti…si poate schimbam apoi impresii…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu