duminică, 27 noiembrie 2011

DE PE LA GAUDEAMUS ( I )


Intotdeauna cand se apropie targul de carte intru in trepidatii. Astept intalnirea cu cartile ca pe o intalnire cu o iubire veche si draga. In fond ele sunt prima mea iubire. Am emotii si nerabdare. Nici nu stiu cum sa va descriu starea. 
Mi-am format asa, un obicei, sa-mi fac aprovizionarea cu carti de la targuri. Vara la Bookfest si iarna la Gaudeamus. Fac un pic de economie inainte si pun ceva banuti de-o parte ca sa ma desfat si sa ma rasfat.
Relatia cu cartile e veche. Insinuata de bunica’miu, Leutu, de care v-am mai povestit. El mi-a transmis dragul de carti si de citit. Asa incat relatia asta care a crescut si s-a consolidat in timp nu e numai despre bucuria de a descoperi lumi si povesti…ea face in continuare legatura intre mine si Leutu si azi, cand el e mai sus. E taina noastra eterna.
Sunt un cumparator de carti fara reguli. Ma las dusa dupa miros, instinct, spre cartea potrivita. Si pentru ca totul e atat de intim, e o aventura solitara. Nu pot merge la targ decat singura. Sa descopar, sa explorez, sa ma bucur in ritmul meu. Pana acum un an o luam cu mine pe Mimilo. Nu putea sa tina pasul cu mine si eu stiam ca o voi plasa la o cafenea si voi trece din cand in cand sa-mi desert entuziasmul. Asta era de fapt combinatia ideala intre placerea de a degusta singura deliciile literare si dorinta de a impartasi din aceasta bucurie. Anul asta insa a devenit prea greu pentru ea sa ajunga pana  acolo. Asa ca in pauzele de tras sufletul i-am dat telefon. Si ea mi-a ascultat in timp util exploziile de “wow” si “uuu” si “ooo” . Da. E un anume ritual care ma incarca si ma ridica in fiecare sezon.
Un prieten m-a intrebat de ce ma duc la targuri sa-mi iau carti cand as putea s-o fac in librarii. Intr-adevar aglomeratia de la targuri e obositoare. Uneori de-a dreptul coplesitoare. Dar mie imi place. E una din putinele aglomeratii pe care o suport. De fapt nici n-o mai bag de seama. Ma bucura furnicarul de oameni veniti din drag de carte. Probabil si pentru ca nu-mi permit sa cumpar oricand o carte am facut din targuri un eveniment. In plus imi clatesc si ochii si sufletul. Si am cu ce, slava Domnului ! Ma uit mult si la cartile pentru copii ! Imi plac povestile si jocurile ! Si Dumnezeule ce oferta bogata are targul ! :) Apoi sunt multe lansari si oameni pe care nu am altfel cum sa-i ascult...si dezbateri...noutati...muzici...si cafea. :) Toate la un loc.
Astazi e ultima zi de Gaudeamus . De miercuri pana azi sarbatoarea cartii a satisfacut toate gusturile de cititori.
Mi-a fost greu sa-mi fac selectia de carti, mai ales ca trebuie sa ma incadrez intr-un buget. Dar sunt multumita cu cartile achizitionate si vi le insir mai jos ca poate le citim impreuna si schimbam apoi impresii …subiective. :)
Deci cartile mele sunt :
Scoala pentru prosti de Sasa Socolov ( multumesc Loredana Modoran de la ALL )
Multumesc pentru amintiri de Cecelia Ahren ( autoarea lui PS.TE IUBESC, preferata lui Mimilo)
Jurnalul Annei Frank
Copilarie ( scene de viata provinciala) de J.M.Coetzee ( laureat al premiului Nobel pentru literatura in 2003 )
Despre frumuseatea uitata a vietii de Andrei Plesu ( multumesc pentru recomandare Iulianei Neciu)
Harfa de iarba. Arborele noptii si alte povestiri de Truman Capote ( multumesc pentru recomandare Lilianei Jinca)
Provizorat de Gabriela Adamesteanu

Sa purcedem deci la cetit…
                                                     - va urma - 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu