marți, 8 noiembrie 2011

OBICEIURILE MELE SANATOASE

De curand a aparut in online o noua campanie, pe numele ei Obiceiuri Sanatoase. Campania e sponsorizata de Activia si sustinuta de sase bloggerite de top : denisuca, nebuloasa, raluxa, alina crancau ( tvdece), ruxa (printreranduri) si andreea ursu ( tomatacuscufita). Pe mine tare ma incanta campania asta pentru ca de ceva vreme incerc sa aduc in viata mea cat mai multe obiceiuri sanatoase.







N-am sa ma apuc sa va dau sfaturi pentru ca am convingerea ca fiecare are momentul lui de sclipire atunci cand vine vorba de a incepe sa faca ceva pentru sanatatea lui : fizica, mentala si sufleteasca. Mi-as dori insa sa va opriti o clipa si sa va ganditi la obiceiurile voastre. Si la cat bine sau rau va fac ele. Ganditi-va la obiceiurile voastre sanatoase si constientizati-le. In felul asta efectul lor va fi mai puternic. Va creste respectul de sine si increderea in propriile forte.
Eu una cam uitasem de mine. As putea folosi cuvinte mai dure, dar din respect pentru voi am sa spun doar ca devenisem teribil de comoda. Si consecinta a fost ca ma ingrasasem foarte mult. Enorm. Incepusera sa ma doara genunchii, sa gafai si dupa efortul de a manca( sic!), sa nu mai pot merge pe jos nici o statie. Nu mai spun ce efect a avut asta asupra psihicului. Devenisem nervoasa, nu mai socializam, nu mai aveam curaj sa comunic si eram aproape depresiva.
Nu ma opresc asupra felului in care s-a produs la mine declick-ul, dar ajutata de prieteni am ajuns la nutritionist. La indrumarea acestuia am inceput o dieta personalizata prin care, mancand tot ce trebuie, fara sa ma infometez si fara sa simt vreo frustrare am slabit 24 de kg. Si imi pastrez obiceiul sanatos de a manca cat trebuie, cand trebuie si cum trebuie ca sa ma simt bine.
Asta a adus dupa sine alte obiceiuri sanatoase : mananc mai multe fructe si legume, merg pe jos cat pot de mult si de aproape un an nu mai folosesc liftul decat in situatii de forta majora. Beau cel putin 2 litri de lichid pe zi, iar acum fac impachetari si electrostimulare.
V-am zis ca nu dau sfaturi, dar va sugerez sa aveti grija de corpul vostru ! Pana la urma el ne poarta prin viata. Si chiar se poate ! Si va mai sugerez sa va ocupati si de beauty ! :) Face bine si la fizic si la psihic ! Cat de putini banuti aveti, meritati ca macar din cand in cand sa treceti pe la coafor sau cosmetica ! Si sa va rasfatati ! In plus va sugerez sa va faceti o data pe an analizele medicale ! O puteti face gratuit prin asigurari ! De fapt aveti dreptul si datoria fata de voi s-o faceti ! Si ori de cate ori observati o schimbare in starea voastra de sanatate mergeti la medic ! Nu lasati ca timpul sa acutizeze starea de disconfort !
Un alt obicei sanatos, pe care vi-l sugerez si voua este cititul. Eu nu las o zi sa treaca fara sa citesc macar cateva pagini ! Oricat de obosita sunt ! Ce mai fac eu pentru sufletul si mintea mea ? Merg la teatru !  Iti imbogateste sufletul si functioneaza si ca terapie ! In loc de psiholog ! :) Ma duc la concerte, la spectacole de dans, la lansari de carte sau la conferinte pe teme care ma intereseaza, invat lucruri noi ! In felul asta si socializez si schimb idei cu diferiti oameni, ceea ce ma inbogateste si ma inalta.
Muncesc ! Poate o sa radeti , dar asta e un obicei sanatos ! Muncesc cu implicare si responsabilitate ! Si asta imi aduce satisfactii ! Si imi aduce in jur oameni cu care imi place sa muncesc !
Toate aceste lucruri mi-au dat mai multa incredere in mine si am inceput sa scriu aici. Adica sa fac unul din lucrurile la care visez de mult si care imi place foarte tare. E foarte important si asta o stie toata lumea, sa faci lucruri care-ti plac. Dar cati dintre noi isi fac timp pentru ele ? Sau curaj sa le inceapa ? Cred ca e un obicei sanatos sa-ti gasesti timp pentru pasiunile tale. Eu traiesc momente fabuloase de cand fac asta. Am mai multa energie, sunt mai calma, mai mereu cu zambetul pe buze, mai echilibrata si mai fericita. Am cunoscut oameni extraordinari si asta m-a transformat in curcubeu ! Zilele mele sunt senine si cand afara ploua cu galeata !  Indrazniti ! :)
Si tot pentru sufletul si psihicul meu mai practic un obicei sanatos : daruiesc. Si asta se manifesta sub nenumarate forme : imi exprim deschis sentimentele, fac mici daruri oamenilor dragi si nu numai, ma implic in cazuri si campanii sociale ( la scara foarte mica deocamdata, dar o sa cresc). Mi-am influentat colegii prin propriul exemplu si acum ei ma urmeaza in dieta mea sanatoasa. Daruiesc zambete, vorbe frumoase si idei. Daruiesc direct si indirect prin felul in care am ales sa traiesc.
Nu sunt perfecta si nici nu-mi ascund slabiciunile sau defectele. Am pofte si mi le satisfac. Dar am invatat ce inseamna masura. Ma mai infurii pe cineva, dar am invatat sa fiu toleranta. Prefer sa spuna lumea ca sunt proasta, dar eu sa fiu buna. Sunt si rea cateodata, cu mine si cu ceilalti, dar ma iert. Sunt insa mandra de mine ca incerc si constientizez si imi permit sa gresesc. Ca sa invat din greselile mele si sa imi fie mai bine . Nu asta vrem toti?
Voi ce obiceiuri sanatoase aveti ?










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu